• مقرون به صرفه ترین راه را برای تبلیغات انتخاب کنید

    در طول سال ها، خیلی از متدهای تبلیغات درگیر فانتزی های عمومی شده اند. تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی، مارکتینگ مستقیم. اما در حال حاضر اینترنت از تبلیغات بنری تا صفحات اجتماعی ثابت کرده است کهارسال ایمیل تبلیغاتی مقرون به صرفه، موثر و هدفمند ترین ابزار تبلیغات است.

    ارسال ایمیل تبلیغاتی دست آورد مالی بسیار خوبی به ازای هر ارسال برای شما به ارمغان می آورد.

    حتی در اقتصاد لرزان تنها روش موثری است که کسب و کارها می توانند با اطمینان در آن پول بیشتری صرف کنند.

    در سال 2012 ارسال ایمیل تبلیغاتی 1.1 بیلیون کسب و کار را شامل شده است.

    اخیرا بر اساس یک نظر سنجی بزرگ مشخص شده است، به طور متوسط 50 درصد مردم اگر محصولی مورد علاقه ی آن ها باشد روی لینک مرتبط با آن کلیک می کنند

    چند نکته درباره ارسال ایمیل تبلیغاتی

    فوق العاده مقرون به صرفه است 

    یک ابزار تبلیغاتی به صرفه مانند ارسال ایمیل تبلیغاتی وجود ندارد. هزینه ارسال بسیار پایین است و حتی وقتی شما ارسال های بیشتری داشته باشید پایین تر هم می آید. نسبت به تبلیغات در تلویزیون و رادیو و روزنامه ارسال ایمیل تبلیغاتی یک معامله پر سود است.

     

    کاملا هدفمند است

    چه نوع دیگری از تبلیغات این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر مشتری را با نام خودش صدا بزنید و چیزهایی که می خواهند و نیاز دارند را برایشان تهیه کنید؟

    فقط روش ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما امکان ارتباط فرد به فرد با مشتریانتان را می دهد.

     

    در هر زمانی قابل پیگیری است

     شما می توانید بفهمید چه زمانی ایمیل شما باز شده و بر روی لینک آن کلیک شده است.گزارشات برای شما یک کار بزرگ انجام می دهد. تصویری سریع از این که چگونه کمپین شما این کار را در ساده ترین راه ممکن انجام می دهد. 

    یک دسترسی گسترده دارد

    ارسال ایمیل تبلیغاتی هیچ مرزی ندارد و شما می توانید به هرکسی در هر جای جهان پیام به طور راحت و  موثر پیام ارسال کنید.

     

    بازاریابی از طریق ایمیل انعطاف پذیر است

    هیچ نوع دیگری از بازاریابی انبوه به شما آزادی برای ارسال عکس،ویدیو، نوشته، لینک و چیزهای بیشتر را نمی دهد. شما می توانید ایمیل هایتان را با تعدادی گرافیک که استادانه درست شده همراه کنید...

    قرار دادن دموی محصول، ویترین خدمات شماست که این ویژگی فقط از طریق ارسال ایمیل تبلیغاتی امکان پذیر است

     

     

  • 20
    اردیبهشت

    داشتن یک لیست ایمیل معتبر چقدر اهیمیت دارد؟

    نگهداری یک لیست سریع با کیفیت، قسمتی از ارسال ایمیل تبلیغاتی است که اغلب نادیده گرفته می شود. کیفیت در این جا به معنای این است که مشترکین ایمیل ها را باز کنند و بخوانند یعنی نرخ باز شدن ایمیل ها مهم است. حتی اگر شما به شدت مشغول باشید، در طول زمان لیست شما نیاز به ویرایش و نگهداری دارد.

    در این مقاله ما به شما توصیه هایی برای نگهداری بهتر لیست، جهت افزایش نرخ باز شدن در ارسال ایمیل تبلیغاتی خواهیم داد.

    -          کیفیت مهم تر از کمیت

    با فرض این که شما مشترکین خود را از روش مناسبی به دست آورده باشید، شما باید یک لیست با کیفیت داشته باشید. اگرچه تلاش های شما نباید این جا پایان بپذیرد. حفظ کیفیت باید از به دست آوردن مشتریان جدید مهم تر باشد.

    همانند بسیاری از موارد زندگی کیفیت بر کمیت ترجیح داده می شود. در واقع داشتن 20000 مشترک با نرخ باز شدن 20 درصد به مراتب بهتر از داشتن 30000 مشترک با نرخ باز شدن 3 درصد است.

     

    -          لیست خود را معتبر کنید

    اول از همه اگر بیش از یک سال است که  ارسال ایمیل تبلیغاتی برای لیست خود انجام نداده اییی، باید کمی پاک سازی در لیست ایمیلتان انجام دهید. این مساله خیلی مهم است، زیرا مشترکینی که غیر فعال شده اند و یا صندوق ورودی خود را رها کرده اند و به آن سر نمی زنند، ممکن است به تله های اسپم تبدیل شده باشند. ارسال یک کمپین برای اسپم ها ، تاثیر زیادی در کاهش اعتبار شما دارد و کمپین های آینده شما در پوشه های جانک می نشیند.

    خبر خوب این است که ابزارهای متنوع اعتبار سنجی آنلاین وجود دارد. یکی از آن ها که ما به شما پیشنهاد می کنیم و بسیار قابل اعتماد است شرکت Brite است.

    اگر شما لیست خود را از یک ESP دیگر آپلود کردید، مطمئن باشید ایمیل های اضافی پاک شده باشند. اگر ESP شما گزینه ای برای تبدیل مشتریان فعال فراهم نکند، شما باید به همه ایمیل های ورودی اعتباری بدهید.

    اجازه بدهید مشترکین، هر زمان خواستند، لغو اشتراک کنند. مطمئن شوید لینک لغو عضویت در قسمت فوتر(پایین) خبرنامه شما وجود دارد. بهتر است به مشترکین خود اجازه بدهید هر وقت که خواستند لغو عضویت کنند. پنهان کردن گزینه ی انجام این کار، می تواند دلیلی بر شکایات اسپم و یا حتی گزارشات SPAMCOP باشد.

    -         معامله با مشتریان غیر فعال :

    مشترکین غیر فعال کسانی هستند که ایمیل های  شما را باز نمی کنند، روی چیزی کلیک نمی کنند، و هیچ نشانه هایی از زندگی ندارند. متخصصین ارسال ایمیل تبلیغاتی نظرات متناقضی در مورد این که آیا شما این مشترکین را حفظ کنید  یا به طور کلی از یاد ببرید دارند.

    از منظر اقتصادی حفظ کردن این گونه آدرس های غیر فعال در لیست شما ممکن است بی معنی باشد. آن ها فقط حجم لیست شما را بدون به دست آوردن هیچ دستاوردی زیاد می کنند. از جهت دیگر آن ها حتی می توانند خساراتی به اعتبار شما وارد کنند.

    اخیرا Hubspots نشان داده است که دهش ایمیل وابسته به یک مقیاس متریک است. تعداد زیادی از مشترکین غیر فعال یعنی نرخ باز شدن کم تر...

    و نرخ باز شدن کم می تواند دلیلی بر شناخته شدن شما به عنوان یک اسپمر باشد. پاک کردن مشترکین غیر فعال می تواند باعث بالا رفتن نرخ باز شدن و اعتبار بهتر در ارسال ایمیل تبلیغاتی شود.

    از سوی دیگر، بعضی انجمن های گفت و گوی تجارت معتقدند که این کار بهتر از نگهداری مشترکین غیر فعال است. او استدلال می کند که باید ارسال ایمیل تبلیغاتی خود را ادامه بدهید تا منجر به باز شدن یا در نهایت خرید شود.

     

    -          ارسال یک ایمیل تاییدیه برای کسانی که از طریق فرم ثبت نام ایمیل خود را وارد می کنند :

    با توجه به پاراگراف آخر، ما معتقدیم این یک ایده خوب برای ارسال مجدد تاییدیه یا کمپین هایی تعاملی خوب برای مشترکین غیر فعال است.

    چنین کمپین هایی نشان می دهد مشترکین شما واقعا غیر فعال هستند و یا تظاهر به فعال بودن می کنند.

    وقتی شما یک کمپین تاییدیه مجدد راه اندازی می کنید، دو روز فرصت برای مشترکین غیر فعال تعیین می کنید تا نسبت به آن عکس العمل نشان دهند. اگر آن ها مجددا تایید نکردند، بهتر است که وضعیت آن ها را تغییر داده و اشتراک آن ها را لغو کنید. اما به طور کامل پاک نکنید. اگر آن ها عکس العمل نشان دادند، شما می توانید برای آن ها یک کمپین منظم ارسال کنید.

    هم چنین می توانید از کمپین های تاییدیه مجدد برای مهندسی معکوس مشترکین خود استفاده کنید.به دلایل متنوع، ممکن است ارسال ایمیل تبلیغاتی شما متوقف شود.

    به طور خلاصه، کیفیت مشترکین لیست شما گامی بزرگ در ارسال ایمیل تبلیغاتی موفق است. اگر شما در حال ارسال به یک لیست پر از آدرس های اشتباه نظیر : اسپم ها و مشترکین غیر فعال هستید، حتی بهترین خبرنامه ها و محتوا ها نمی توانددر ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما کمک کند.

    از نکات مذکور استفاده کنید و کیفیت لیست مشترکین فعال خود را افزایش دهید.

     

     

     

     

     

     

  • 6
    اردیبهشت

    نکاتی که رعایت نکردن آن ها نرخ اسپم را در ارسال ایمیل تبلیغاتی افزایش می دهد

    همان طور که می دانید ارسال ایمیل تبلیغاتی راهی موثر و کم هزینه برای تبلیغات کسب و کار است. اما  باید بدانید که رعایت نکردن بعضی نکات باعث می شود که ایمیل های ارسالی شما وارد پوشه ی اسپم شود.

    رعایت نکردن نکاتی از قبیل:

    - شما به خط موضوع یا subject line اهمیت زیادی نمی دهید

    انتخاب موضوع در ارسال ایمیل تبلیغاتی قاعده بسیار مهمی است که باید با ظرافت برای آن وقت گذاشته  شود. اولین کلمات خبرنامه شما که دیده می شود همین خط موضوع شما است. خط موضوع میزان بازدید از landing page  شما را نیز تعیین می کند. زیرا شما با این یک خط به خواننده می گویید دقیقا راجع به چه چیزی صحبت می کنید و نوع کسب کارتان در قالب چند کلمه توصیف می شود.

    در ارسال ایمیل تبلیغاتی به این فکر کنید که چه موضوعی می تواند هم واضح باشد، هم دقیقا به آن چه  ارسال می کنید اشاره کند و هم خواننده را به باز کردن ایمیل جذب کنید. خودتان را جای کاربری که با کسب و کار شما تا حدودی آشنا است و ایمیل شما را دریافت می کند قرار دهید. 

    - ایمیل تبلیغاتی را به طور واضح مشخص نمی کنید

    اگرکسب و کار شما ایمیل های خود را برای تبلیغ کالا و یا خدمات ی ارسال می کند، شما نیاز دارید که به طور واضح تبلیغات خود را معرفی کنید و برای این کار بهتر است در ارسال ایمیل تبلیغاتی از تصاویر استفاده کنید  اما این تصاویر و مشخصات درج شده در آن ها نباید تفاوتی با پیشنهادات ارائه داده شده در سایت داشته باشد.

    - شما آدرس و شماره تلفن کسب وکار خود را در کمپین خود قرار نمی دهید

    یکی از مهم ترین بخش های مهم در ارسال ایمیل تبلیغاتی، آدرس پستی و شماره تلفن صحیح فرستنده است. هر کسب و کاری باید یک آدرس پستی داشته باشد. برای کمک به شفافیت و حقیقی بودن کسب و کار خود نیاز دارید آدرس پستی خود را در جایی از خبرنامه بگنجانید.

    از طرفی راهی برای این که مطمئن باشید در یاد کاربر خواهید ماند نیز همین آدرس پستی و شماره تلفن است.

    - شما تیم بازاریابی و کمپین تبلیغاتی خود ار دنبال نمی کنید

    گاهی ممکن است شما ارسال ایمیل تبلیغاتی خود را به تیمی خارج از دفتر کسب و کارتان واگذار کنید در  این صورت هم باز شما در برابر آن چه که با نام شما ارسال می شود مسئول هستید. هم شما و هم تیم بازاریابی در برابر ایمیل های ارسالی مسئولیت دارید.  

    همیشه از آن چه که تیم بازاریابی انجام می دهند مطلع باشید و بدانید که دقیقا در همان مسیری که شما تعیین کرده اید محتوا تولید و ارسال می کنند. برای کمپین های آینده خود طرحی پیاده کنید و آن را در اختیار تیم خود قرار دهید و بخواهید برای طرح های آینده محتوا های جدید در ارسال ایمیل تبلیغاتی تولید کنند و آن ها  را در اختیار شما قرار دهند.

     

  • 23
    فروردین

    ارسال ایمیل تبلیغاتی چگونه بهترین راه را در بازاریابی اینترنتی ارائه می دهد ؟

    در اینجا چهار نکته کارامد در ارسال ایمیل تبلیغاتی را به شما معرفی می کنیم :

    •  استفاده از گوگل آنالیتیک، برای دریافت تصویری واقعی تر

    اگر شما هم کمی در زمینه موتورهای جستجوگر مثل گوگل مطالعه کرده باشید حتما نام گوگل آنالیتیک را شنیده اید. شاید برایتان کمی ناملموس باشد که به کمپین خود گوگل آنالیتیک را اضافه کنید  اما آیا تمایل دارید که بعد از ارسال ایمیل تبلیغاتی ، بدانید چه کسانی ایمیل شما را کلیک کردن و یا چه لینک هایی بیشتر کلیک شده اند و ....؟. با این ابزار شما می توانید مشترک خود را فراتر از ایمیل خود پیگیری کنید . شما می توانید ببینید که آن ها به کدام صفحات رفته اند، چه چیزهایی خریداری کرده اند و برای خرید از کدام سایت بیشتر استفاده کرده اند و یا کدام سایت برای آن ها بی استفاده شده است.

    در ارسال ایمیل تبلیغاتی با گوگل آنالیتیک، شما می توانید همه چیزرا یک گام جلوتر وواقعی تر ببینید.

    •  آدرس ایمیل های ارسالی تان را به طور مداوم چک کنید

    شما با استفاده از نرم افزارهای ارسال ایمیل تبلیغاتی به راحتی می توانید کمپین خود را ایجاد کرده و آن را ارسال و بعد آنالیز کنید، اما چه پاسخی به ایمیل و خبرنامه شما خواهد آمد ؟

    اغلب مشتریان ممکن است برای اطلاع از محصولات شما، از آدرس ایمیلتان  استفاده کنند و یا حتی ممکن است از آدرس لغو اشتراک، استفاده کنند

    آیا شما ایمیل های ارسالی تان را چک می کنید ؟

    شما باید از ایمیل های خوانده شده وحتی ایمیل هایی که درخواست لغو اشتراک  داده اند و یا آن هایی که شما را اسپم کرده اند، مدام آگاه باشید.

    •  ایمیل هایتان را براساس فروش مشتری ها بخش بندی کنید

    ایمیل هایتان را براساس فروش مشتری ها بخش بندی کنید. وقتی در کمپین خود از گوگل آنالیتیک استفاده می کنید، علاوه بر این که می توانید ببینید که چه محصولاتی به فروش رسیده است، می توانید محصولی را که از همه بیشتر به فروش رسیده است را در لیست خود قرار دهید. همچنین می توانید فعال ترین مشتری خود را شناسایی کنید.

    شما می توانید از این لیست در یک کمپین جدید با محصولات کاملا جدید هم استفاده کنید

    با بخش بندی ولیست کردن ایمیل های خود باعث می شوید که تعداد کسانی که لغو اشتراک را کلیک می کنند، کاهش پیدا کنند.

    • آرشیوی از ایمیل های ارسالی خود درست کنید

    آرشیو ایمیل در واقع محلی ست که مشتریان شما می توانند با مراجعه به آن به ایمیل ها و خبرنامه ای تبلیغاتی گذشته شما دسترسی پیدا کنند ودر واقع آرشیو ایمیل به صورت یک صفحه ماندگار و ثابت است که هر کسی با جستجو در گوگل می تواند به آن دسترسی پیدا کند بازریابی اینترنتی با ارسال ایمیل تبلیغاتییعنی این.

    گام اول این است که خبرنامه هایی  که در گذشته ارسال کرده اید را آنلاین کنید، این کار باعث می شود که شما تصویری از عملکرد و محصولات فروخته شده شرکت خود در گذشته داشته باشید.

    گام دوم این است که در صفحه ی اصلی آرشیو خود جایی برای ثبت نام خبرنامه هم قرار دهید.

    این کار به شما این شانس را می دهد که مشتریان زیادی از طریق ارسال ایمیل تبلیغاتی، جذب شما شوند.

     

     

     

  • 5 رازی که باعث می شود ایمیل های فروش شما پاسخ داده شود

    اگر جزو افرادی هستید که مخاطبینتان در هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی ایمیل های شما را نادیده می گیرند، باید به شما بگویم در این مورد تنها نیستید. در این جا قصد داریم مواردی را به شما آموزش دهیم که با توجه به آن ها بتوانید در ارسال ایمیل تبلیغاتی موفق تر عمل کنید.

     

    1- بر روی نوار عنوان و خط اول تمرکز کنید :

    بسیاری از نمایندگان فروش زمان خود را برای بدنه پیام های فروششان صرف می کنند و سریعا از نوارر عنوان عبور می کنند. در حالیکه بهترین کار این است که شما وقت زیادی را بر روی پرداخت نوار عنوان بگذارید و بیشترین توجه ممکن را بر روی این بخش و هم چنین پاراگراف اول پیام خود داشته باشید.

     

    2- رسمی بودن را کنار بگذارید

    شما نباید سعی کنید تا مخاطبین را با زرق و برق های بی جا و تشریفات و تکلفات سخت گیرانه تحت تاثیر قرار دهید. این کار باعث فاصله افتادن میان شما و مخاطبین شما می شود. سعی کنید لحنتان را صمیمانه نگه دارید و استفاده از کلمات و ساختارهای پیچیده را کنار بگذارید

     

    3- تحقیق و شخصی سازی :

    زمانیکه ارسال ایمیل تبلیغاتی را شروع می کنید، در مورد ایمیل هایی که ارسال می کنید و دریافت کنندگان آن، تحقیق و بررسی انجام دهید.

    سعی کنید اطلاعات لازم و کافی درباره آن ها به دست آورید و پیام هایی که برای آن ها می فرستید را به نام شخصی خودشان ارسال کنید. این کار سبب تعامل بیشتر با مشترکین و صمیمت مضاعف می شود و هم چنین به واسطه این کار مشترکین تمایل بیشتری به باز کردن ایمیل های شما دارند.

     

    4- پیام هایتان را تا جاییکه می شود کوتاه نگه دارید

    زیاد نوشتن یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که فروشندگان در نوشتن ایمیل هایشان آن را انجام می دهند. به یاد داشته باشید، هدف شما آموزش مشترکین و یا آموزش آن ها با اطلاعات نیست. هدف شما ارائه پاسخ به آن هاست. فقط همین...مشترکین نمی خواهند پاراگراف های متعدد را بخوانند. اگر پیام شما خیلی طولانی باشد مخاطبین شما از ایمیلتان بیرون می آیند، نوشته های شما را نمی خوانند و آن ها را بدون پاسخ خواهند گذاشت حتی اگر برای نوار عنوان و جملات اول نیز وقت کافی را گذاشته باشید. ایمیل های شما نباید بیشتر از 5 یا 6 خط باشند و در واقع هرچه کوتاه تر باشند، بهتر هستند.

     

    5-  همیشه سوال بپرسید

    در واقع نباید فراموش کنید که هدف هر ایمیل فروشی گرفتن پاسخ است. شما باید در پایان هر ایمیلی سوالی بپرسید. هرگز ایمیل هایتان را با جملاتی مثل : " اگر سوالی دارید مطرح نمایید " به پایان نبرید. بهتر است به جای این جملات از جملاتی مثل " شما چه چیزهای دیگری می دانید " و یا " با کدام بخش های این ایمیل موافق تر هستید " استفاده کنید

     

    رعایت ایت نکات باعث می شود تا شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی به اهدافتان برسید و این یک اتفاق ارزشمند است. یادتان باشد فرآیند ایمیل مارکتینگ، فرآیندی هوشمند و هدفمند در راستای رسیدن به اهداف تبلیغاتی شماست. برای تک تک اجزای آن وقت بگذارید و از آن با بی حوصلگی رد نشوید

  • نکاتی در مورد مقابله با اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی

    ارسال ایمیل تبلیغاتی امروزه در بازاریابی اینترنتی اهمیت ویژه ایی دارد.اسپم شدن این گونه ایمیل ها اثر نا مطلوبی در بازاریابی اینترنتی و کسب و کار شما می گذارد.

    در این جا روش‌هـایی برای دریافت نکردن اسپم در ارسال ایمیل تبلیغاتی به شما ارائه می دهیم

    با در نظر گرفتن برخی نکات، تعداد اسپم هـا را  در ارسال ایمیل تبلیغاتی می توان کاهش داد. اسپم هـا ارتباط مستقیمی با ویروس‌هـا نداشته و حتی ممکن است ایمیل‌هـایی که از منابع معتبر ارسال شده اند نیز در زمره این گروه قرار گیرند.

    قبل از ارسال آدرس ایمیل به صورت آنلاین، باید به دنبال قوانین و حریم خصوصی یک سایت مورد نظر گشت. سایت‌هـای شناخته شده دارای یک لینک خاص روی سایت خود به منظور آشنایی کاربران با سیاست‌های آن سایت در خصوص نحوه برخورد با اطلاعات ارسالی هستند. باید قبل از ارسال ایمیل تبلیغاتی آدرس ایمیل خود یا دیگر اطلاعات شخصی، آن را مطالعه نمود و از اینکه مالکان یا مسئولان سایت قصد انجام چه کاری را با اطلاعات ارسالی دارند آگاه شوید.

    زمانی که برای دریافت خدمات یا صورت حساب جدید عملیات وارد شدن انجام می شود، ممکن است بخشی گزینه‌ها به صورت پیش فرض انتخاب شده باشند که در خصوص محصولات یا سرویس‌هـای جدید به آن آدرس ایمیل ارسال شود. بنابراین در صورتی که آنان به همان وضعیت باقی بمانند، به زودی حجم زیادی از نامه‌های الکترونیکی دور از انتظار، ارسال خواهد شد.

    باید قابلیت فیلترینگ برنامه‌ها و سرویس‌های پست الکترونیکی در ارسال ایمیل تبلیغاتی را شناسایی و به کار برد. در بسیاری موارد می توان آدرس یا دامنه‌های ناخواسته را بلوک کرد.

    هرگز روی لینک‌های موجود در یک اسپم نباید کلیک کرد. با کلیک لینک ارسالی توسط یک اسپم، صرفا معتبر بودن آدرس ایمیل به اطلاع آنان رسانده شده است. گزینه (عدم عضویت یا لغو اشتراک) نیز روش دیگری به منظور جمع آوری آدرس‌های ایمیل معتبر است. در این روش با استفاده از تیترهای جذاب کاربران تشویق به دیدن عکس، فیلم و... می شوند. بسیاری از کاربران کنجکاو نیز فریب این روش را می خورند و در نهایت به دام این اسپم ‌ها می افتند. توجه کنید که آلوده شدن شما به این نوع هرزنامه‌ها دوستان و کسانی را که با آنها ارتباط ایمیلی دارید، آلوده می کند. پس همه نکات را که به امنیت شما در ارسال ایمیل تبلیغاتی کمک می کند جدی بگیرید. همچنین تلاش کنید که اطلاعات خود را مرتب به روز کنید.

    در  ارسال ایمیل تبلیغاتی باید مراقب ایمیل‌هـا با فرمت اچ تی ام ال نیز بود. بسیاری از شرکت ‌ها این ایمیل‌هـا را همراه با یک فایل گرافیکی لینک شده ارسال می کنند. زمانی که برنامه سرویس گیرنده ایمیل، اقدام به دانلود گرافیک می کند، آنان می دانند که ایمیل باز شده است. با غیر فعال نمودن گزینه دریافت اتوماتیک گرافیک در ایمیل و مشاهده ایمیل‌هـا با فرمت صرفا متن، می توان پیشگیری لازم را در خصوص این مساله انجام داد.

    از آدرس ایمیل خود هنگام ارسال ایمیل تبلیغاتی محافظت کنید. هیچ دلیلی ندارد که در هر سایتی می روید ایمیل خود را وارد کنید. البته این اتفاق ممکن از در حالت پر کردن فرم های کاغذی هم برای شما بیافتد. به عنوان مثال ممکن است به رستوران یا هتلی رفته باشید و در برگه اطلاعات هتل یا کارت نظر دهی رستوران از شما بخواهند که ایمیل تان را وارد کنید.

    اکثر وب سایت‌هـا برای ارائه خدمات رایگان از کاربر می خواهند حساب کاربری رایگان با ایمیلی معتبر بسازد. اما هزینه این خدمات رایگان به شکل دیگری باید پرداخت شود. بسیاری از شرکت‌هـا این آدرس‌های ایمیل را جمع آوری کرده و ایمیل فهرست‌هـای مختلفی می سازند که متناسب با علاقه کاربران دسته بندی شده است. این ایمیل فهرست‌هـا به شرکت‌های تبلیغاتی و تجاری فروخته می شوند. به این صورت کاربران ناخواسته درگیر این تجارت پرسود شده و روزانه ده‌هـا هرزنامه دریافت می کنند.

    وقتی برای ثبت نام در یک سرویس اینترنتی اطلاعات خود را وارد می کنید، به گزینه‌هـایی که به صورت پیش فرض انتخاب شده اند دقت کنید. در برخی مواقع این وب سایت‌هـا از شما سوال می کنند که می توانند به صورت مرتب خبرنامه خود را برای شما ارسال کنند. با عدم انتخاب این گزینه‌هـای پیش فرض از دریافت خبرنامه‌هـا و تبلیغات روزانه و هفتگی این وب سایت‌هـا راحت شوید.

    استفاده از فیلتر در ارسال ایمیل تبلیغاتی مفید است. بسیاری از شرکت‌هـای سرویس ایمیل به شما این امکان را می دهند که ایمیل‌های دریافتی خود را پالایش کنید. این کار می تواند بر اساس یک کلمه یا یک عبارت مشخص صورت گیرد. پیام را به عنوان اسپم گزارش کنید. همان طور که گفته شد بسیاری از سایت‌هـای ارائه دهنده خدمات پست الکترونیکی این امکان را به شما می دهند تا نامه‌هـای ناخواسته‌ای را که دریافت می کنید فیلتر کرد تا با این کار دیگر آن ها را دریافت نکنید. با این کار از این پس این ایمیل‌هـای ناخواسته به پوشه اسپم ایمیل شما می رود. برخی سرویس‌هـا این خدمات را ساده‌تـر و هوشمندتر ارائه می کنند. به عنوان نمونه در سرویس جی میل کاربر می تواند با انتخاب پیام دریافتی و فشار دادن دکمه Report messages as spam، ایمیل را به بخش مربوط به هرزنامه‌هـا بفرستد و پس از آن اطمینان حاصل کند که ایمیل‌هـای مشابه (از نظر عنوان و فرستنده و گاهی محتوا) در بخش اصلی ایمیل جمع نخواهند شد.

  • 10 روند بازاریابی ایمیلی در سال2017:

    تقریبا یک سال کامل پیش رو داریم و حالا وقت این است که یک نگاه تازه به اهداف کسب‌و‌کار خود بیاندازیم. این‌ که چگونه می‌خواهیم گام‌هایی در‌جهت رسیدن به اهداف‌مان برداریم؟ این که آیا کسب‌و‌کار‌‌مان پیشرفت کرده‌است یا هنوز در‌حال یافتن روند بازار مورد‌نظر خود هستیم؟

    بازاریابی ایمیلی یا همان ایمیل مارکتینگ بعد از مدتی افت‌ و ‌خیز و موفقیت‌ها و شکست‌ها ، اکنون دوباره با تمرکز بیشتر در‌سراسر جهان استوار گشته است، به‌طوری که سال 2016، سال بزرگی در طراحی و هدایت این نوع بازاریابی به‌شمار می‌رود.

    1-پشتیبانیGmail از پرس‌و‌جوی رسانه‌ای:

     Gmail برای مدت طولانی خود را به لیگ خدمات ایمیلی جدید با رویکردهای عاقلانه نزدیک کرده ‌بود اما در سال جدید یک تغییر‌گردش عالی برای خدمات پستی به‌شمار می‌ رود. اکنون‌ با دنبال‌کردن برخی‌از مشاهدات و طراحی‌های استاندارد افزوده ‌شده و پشتیبانی‌ از آن می‌توانید یک طیف تازه‌ای برای مشترکین ارائه دهید.

     Gmail احتمالا به‌خاطر دو جنبه‌ی مهم به خدمات پستی خود اضافه نموده است: یکی به‌عنوان پشتیبانی از مشتریان وب‌سایت و دیگری برای پشتیبانی از جست‌و‌جوهای طولانی‌مدت در برنامه‌های تلفن‌همراه. با این دو عامل، طراحان و بازاریابان قادر به تضمین تجربه‌ی کاربری بزرگی در دسکتاپ و تلفن‌همراه خواهند‌بود.


    2-تلفن‌همراه، دستگاهی برای باز‌کردن ایمیل خواهد‌شد:

    تا سال گذشته 49‌ درصد از ایمیل‌ها در تلفن‌همراه باز‌شده‌اند. اما در سه ماهه‌ی آخر سال این رقم افزایش چشمگیری داشت. در سال 2016 دسترسی به تلفن‌همراه و باز‌شدن ایمیل‌ها درآن رشد عظیمی داشته است. تجارت‌هایی را دنبال کنید که دسترسی آسان‌تر به موبایل داشته باشند تا دسکتاپ‌های بزرگ. علاوه بر‌این با گسترش سریع نرم‌افزارهای ابری ، دسترسی به ایمیل‌ها، کوچک‌تر از فضای موبایل و فراتر از دستگاه‌ها و مکان‌های موجود خواهد ‌شد.

    3-تاکید بیشتر بر شخصی‌سازی:

    درحقیقت زمانی بازاریابی ایمیلی در میان مردم محبوب شد که با فناوری‌های جدید، بازخورد فعال و سریع به کاربر داده‌شد. ارسال انفجاری ایمیل‌ها مدت هاست هیچ نتیجه موثری ندارد و تنها به بازخورد منفی کاربر کمک می‌کند. دریافت‌کنندگان ایمیل، به پیام‌هایی که به سلیقه شخصی، اولویت‌ها، تمرکز بر منطقه خاص آن‌ها و نه فقط خطاب نامشان؛ علاقه دارند. ایمیلی که جذاب باشد به احتمال زیاد به موفقیت بزرگی درکسب‌و‌کارتان منجر خواهد‌شد.


    4-تاکید بیشتر بر محتوای ویدئویی و انیمیشن :

    ویدئو و انیمیشن، برای جلب‌توجه بیشتر به ایمیل توسط مشترکین است. علاوه‌بر جلب‌توجه در یک نگاه، می‌توانید از عناصر پویا برای راهنمای دریافت‌کنندگان یا ارائه پیشنهادات استفاده کنید. فراموش نکنید که بهره‌گیری از اشیای در‌حال حرکت مانند تایمر، نرخ کلیک را فوق‌العاده بالا می‌برد.

    5-توجه به زیبایی حتی در جزییات یک قانون است :

    بر طراحی و جلوه‌های بصری وب، تمرکز کنید در واقع هیچ‌کسی دیگر به ایمیل و متن ساده علاقه‌مند نیست. در‌حال‌حاضر ایجاد ایمیل‌های طراحی زیبا به‌لطف ابزارهای موجود، بسیار آسان است. ترکیب مناسبی از فضای سفید و رنگ‌های متمایز ایجاد کنید، بدون‌شک راه‌های بسیاری برای شناخت زیبایی ‌شناسی وجود دارد.

    6-استفاده از قالب‌های ایمیلی مدولار یک قانون است:

    قالب‌های طراحی‌شده‌ی مدولار را برای ایجاد تنوع در نگاه عاقلانه مشترکین اضافه کنید. هدف از استفاده‌ی قالب‌های مدولار این است که گزینه‌های طراحی برای ویرایش، بسیار سریع و آسان هستند. در‌نتیجه تجدید‌نظر در ظاهر ایمیل به‌راحتی و با صرف زمان اندک، انجام خواهد‌شد.

    7-رسانه‌های اجتماعی و بازاریابی ایمیلی بیشتر ‌و ‌بیشتر در‌هم تنیده خواهد ‌شد:

    به‌گفته‌ی بسیاری از استفاده‌کنندگان این شبکه‌ها، رسانه‌های اجتماعی یک اتلاف وقت بالقوه یا یک حماقت در برند‌سازی به‌شمار می‌روند و ایمیل‌ها جدی‌تر گرفته می‌شوند. بدیهی‌است، دراین زمان احیای ایمیل با استفاده از روش‌های طراحی جدید نقش بزرگی در رونق کسب‌و‌کارها دارد.

    با بررسی های انجام شد در سال 2016 می‌توان فهمید که بازاریابی ایمیلی و رسانه‌های اجتماعی بیش از پیش در‌هم تنیده‌شده‌اند و البته پیش‌بینی می‌شود در ماه‌های آینده بیشتر و بیشتر شود. ناگفته نماند که رسانه‌های اجتماعی، محیطی ایده‌آل برای ساخت لیست ایمیل‌ها و محتوای آنهاست.

    8-ایمیل‌های تعاملی به‌همراه افزدونی‌ها:

    در‌حال‌حاضر، ایمیل‌هایی که با کاربر تعامل بیشتری دارند، مشترکین را بیشتر جلب خواهند ‌نمود. با تضمین تعامل کاربر، بازاریابان ایمیلی می‌توانند با اطمینان بالاتری کسب‌و‌کار خود را از طریق نرخ کلیک‌ها رونق دهند.

    رویدادهای ساده‌ای مانند تصاویر و انیمیشن‌های rollovers که می‌تواند توسط یک کلیک یا حرکت موس توسط گیرنده ایمیل انجام‌شود، یک نوع سرگرمی و خاطره‌ی ماندگار ایجاد خواهد‌کرد. بینش و مهارت خلاق، کلید موفقیت در چنین ایمیل‌هاست.

    9-وقت خداحافظی با ایمیل‌های دسته‌ای و انفجاری است:

    ایمیل‌هایی که برای تمام مشترکین ایجاد شده و بدون در‌نظر‌گرفتن اولویت‌های فردی ارسال می‌شود، ایمیل‌های دسته‌ای و انفجاری نامیده می‌شود. چنین ایمیل‌هایی به‌عنوان یک استراتژی مبارزات انتخابی از دوران گذشته کنار گذاشته خواهد‌شد.

    10-ردیابی استوار و عمیق:

    در نهایت ردیابی اثربخش ایمیل‌ها براساس خواسته‌های مصرف‌کننده مهم‌تر از همیشه خواهد‌بود. درک دقیقی از اطلاعات مربوط به بازکردن ایمیل‌ها، قابلیت دسترسی از طریق نرخ کلیک‌ها و مقایسه عناصر مختلف و میزان خروجی کسب‌و‌کار از دریافت کنندگان ایمیل، همه این‌ها و بسیاری از داده‌های دیگر، می‌تواند معیارهایی به شما در پیگیری نتایج بدهد.

    حال بیایید نتیجه‌گیری کنیم:

    نهایتا، تمرکز خلاق و رویکرد سیستماتیک است که یک کمپین ایمیلی ایستا در برابر دیگر رقیبان می‌سازد. با فناوری‌های درحال تحول و روش‌های طراحی، بازاریابی ایمیلی یکی از مناطق سریع و موثر در بازاریابی دیجیتال خواهد‌بود.

     

  • ارسال ایمیل تبلیغاتی+اینفوگرافی

    ارسال ایمیل تبلیغاتی می تواند یکی از راه های ارزشمند در بهبود اوضاع کسب و کار شما باشد.

    از طریق ارسال ایمیل تبلیغاتی می توانید، پیشنهادات خود را با مشتریان مطرح کنید و آن ها را مایل 

    به استفاده از محصولات یا خدمات کنید. در اینفوگرافی زیر اطلاعاتی به شما در زمینه ایمیل مارکتینگ داده شده است و شما خواهید فهمید که چرا ایمیل مارکتینگ برای شما مفید و ارزشمند است. 

  • 5 سوالی که پاسخ آن ها ایمیل های شما را جذاب تر می کند :

    در ارسال ایمیل تبلیغاتی موارد زیادی هستند که باعث می شوند کمپین شما با استقبال بهتری رو به رو شود. محتوای ایمیل های شما از هر نوعی که باشد باید سلیقه مخاطبین شما در آن لحاظ شده باشد. در غیر این صورت پاک شدن و حتی لغو عضویت ایمیل هایتان چیز دور از ذهنی نیست.

    این 5 سوال را قبل از طراحی هر بار ارسال ایمیل تبلیغاتی از خود بپرسید و با توجه به پاسخ آن ها ایمیل های خود را طراحی کنید

    1- محصول و یا خدمات برای چه جامعه هدفی طراحی شده است؟

    پاسخ این سوال به شما دید درستی برای تولید محتوا و طراحی بصری و ... می دهد. به فرض مثال اگر شما برای خانم های خانه دار محصولی تولید کرده باشید، بهتر است محتوای تولیدی شما اعم از عکس، فیلم، متن و ... با فضای روحی و علایق و سلایق زنان خانه دار همسو باشد. باید رنگ ها را هوشمندانه انتخاب کنید، بیان مناسبی داشته باشید و در کل ایمیل شما به شکلی باشد که بتواند یک خانم خانه دار به خرید مشتاق کند. پس جامعه هدفتان را بشناسید و روانشناسی آن را به درستی انجام دهید

    2- چه عنوانی برای تیتر ایمیل ارسالی جذاب تر است؟

    ایمیل هایی که در نوار موضوع مطلب جذابی ندارند شانس زیادی در باز شدن نخواهند داشت.برای عنوان ایمیل زمان صرف کنید و بهترین تیتر را انتخاب کنید. یک تیتر مهیج و جالب همیشه طرفدار دارد. کوتاه، کمی مجهول و به روز بنویسید

    3- آیا از عکس های خوبی استفاده کرده ام؟

    مسلما عکس ها تاثیر زیادی در ایجاد علاقه و البته اشتراک گذاری ها دارد. از عکس های زیبا و مرتبط و با کیفیت استفاده کنید. فراموش نکنید تا حد امکان حجم عکس ها را پایین بیاورید.کاربران بین بستن یک ایمیل و انتظار بیش از حد برای باز شدن بستن را انتخاب می کنند.

    4- آیا نحوه ی باز شدن و ارائه ایمیل ها در موبایل بهینه سازی شده است؟

    دنیای امروز دنیای وسایل هوشمند و ارتباطات هوشمند است. تلفن های همراه در عمق لحظات و روزمرگی های مردم نفوذ کرده و به یک جز لاینفک تبدیل شده است. آمار ها نشان می هد بالای 70 درصد ایمیل ها توسط موبایل ها و دستگاه های هوشمند باز شده اند، لذا دقت کنید که ایمیل هایتان حتما در موبایل باز شوند و ظاهر زیبایی داشته باشند.

    5- اگر ایمیل به اشتراک گذاشته شود اعضای جدید چگونه اضافه می شوند؟

    ایمیل های شما باید دارای نام، امضا و لوگو باشد و حتما دکمه Call-To-Action داشته باشد تا مخاطبان جدید بتوانند به عضو سرویس ایمیلی شوند. دقت کنید که برای این منظور باید از یک دکمه که به راحتی و سریع این کار انجان دهد استفاده کنید و در نقاط و زمان های مختلف به مخاطبان یاد آوری کند.
    رعایت این نکات به شما بینش بسیار خوبی برای ارسال ایمیل تبلیغاتی خواهد داد.

  • 5 مزیت ارسال ایمیل تبلیغاتی:

    ارسال ایمیل تبلیغاتی در هزاران مورد از کسب و کارهای کوچک و بزرگ استفاده می شود.

    کسانی که با ارسال ایمیل تبلیغاتی آشنا نیستند، ممکن است ندانند که چرا این روش در میان صنایع مختلف محبوب است.در اینجا 5 مورد را ذکر می کنیم تا متوجه شوید چرا این روش وسیله ای حیاتی در کسب و کار است.

     

    1-کم هزینه بودن

    یکی از مزایای آشکار ارسال ایمیل تبلیغاتی کم هزینه بودن آن نسبت به روش های دیگر تبلیغات است. هیچ روش دیگری اعم از تبلیغات در مجلات و بیلبوردهای تبلیغاتی و تلویزیون و ...وجود ندارد که بدون پرداخت هزینه های بالا بتوان از آن استفاده کرد. در نهایت مبلغ پرداختی شما برای ارسال ایمیل به هزاران نفر بسیار ارزان تر از روش های دیگر تبلیغات خواهد بود.

    2 -هدف قرار دادن طرفداران برند شما

    ارسال ایمیل تبلیغاتی یکی از روش هایی است که مخاطبان می توانند درخواست برای دریافت آن بدهند.

    به طور کلی، کسب و کارها از پلت فرم هایی استفاده می کنند که فقط برای کسانی که ثبت نام کرده باشند ایمیل ارسال کند. این عمل با بالا بردن نرخ تبدیل اجازه می دهد در یک کسب و کار فقط کسانی که قبلا به این برند علاقه نشان دادند را هدف قرار دهند.

    3-بخش بندی 

    بسیاری از متخصصین بازاریابی با خوشحالی به کسانی که بتوانند گروه خاصی را هدف قرار دهند هزینه پرداخت می کنند. برای مثال اگر برای مردمی که در منطقه خاصی زندگی می کنند و شما برای آن عده محتوای خاصی در نظر گرفته باشید، این سیستم بسیار موثر و مفید می باشد.این در حالی است که برای ارسال مطالب ورزشی، باید کسانی را هدف قرار دهیم که به این حوزه تعلق خاطر بیش تری دارند.لیست ایمیل های بخش بندی شده برای برند هایی که در مورد مشتریان خود اطلاعاتی کسب کرده باشند فوق العاده شگفت انگیز است و بازاریابانی که از این تاکتیک استفاده می کنند، می توانند توانایی فروش خود را به بقیه نشان بدهند.

    4-روش Call to Action

    ارسال ایمیل تبلیغاتی یک روش عالی برای بهره بردن از فروش آنی است. پلت فرم های بازاریابی زیادی وجود ندارد که برای مشتریان این امکان را فراهم کند که بتوانند با زدن دو کلیک از مرحله مشاهده به مرحله خرید بروند. با یک CTA  (جملات کوتاه وسوسه انگیز) و قرار دادن لینک پرداخت مستقیم در خبرنامه های ایمیلی خود می توانید چرخ فروشتان را به حرکت درآورید.

    5-ساخت آسان

    ارسال ایمیل تبلیغاتی مستلزم یک تیم بزرگ تکنیکال و مغزهای متفکر نیست تا به موفقیت برسد. مسلما کمپین های ایمیلی که با فیلم ها، تصاویر، قالب های فانتزی و ... همراه هستند جذاب ترند اما هنوز بعضی از موفق ترین کمپین های تبلیغاتی از متن های بسیار ساده که مطلقا بر محتوا تاکید دارند استفاده می کنند و این نکته نشان می دهد در هر صورت محتوای خوب مهم ترین شاخصه ارسال ایمیل تبلیغاتی است.

Go To
Page Size