بازاریابی تبلیغاتی (promotional marketing)

بازاریابی تبلیغاتی شامل فعالیت هایی می‌شود که مزایای کالا را به آگاهی مشتریان می رساند و آنها را تشویق به خرید می‌کند. در مجموع اطلاعات یک کالا یا برند را در اختیار مشتریان قرار می دهد و باعث افزایش شهرت برند و یا محصول می شود.

روش های مختلفی برای ترویج یک محصول در رسانه ها وجود دارد که در بسیاری از موارد انگیزه خرید یک محصول با آیتم هایی مثل تخفیف، فروش رایگان، و یایک مسابقه به وجود می آید. این روش ها که برای فروش یک محصول استفاده می شود نوعی بازاریابی تبلیغاتی است. Promotion  یا جوایز در محیط های فیزیکی و مراسم های خاص مثل کنسرت ها و جشنواره ها نیز می تواند در تبلیغات تاثیر گذار باشند. ابزارهای اصلی چهارگانه بازاریابی تبلیغاتی به شرح زیر هستند:

ارائه اطلاعات کالا به مشتریان
افزایش تقاضا
تمایز محصولات از یکدیگر